خدمات عمومی

۵ راهکار طبیعی که اثر بخشی آنها در بهبود افسردگی از نظر علمی‌ اثبات شده است بدین شرح است:


۱- ورزش کنید: ورزش منجر به افزایش دوپامین و اکسیتوسین در مغز میشود و شادی بخش است.

۲- وقت بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید: باعث افزایش سطح سروتونین و اکسیتوسین در مغز شده و خلق بهتری را در شما ایجاد می‌کند.

۳-طبیعت گردی کنید: بودن در دشت و دمن و دامن طبیعت، در کنار گلها، درختان، جویبار و پرندگان شادی بخش است.

۴- بیشتر بخوابید: خوابیدن به تنظیم هورمونها در بدن و مقابله بهتر با استرسها کمک می‌کند و کم خوابی‌ منجر به پیری زودرس مغزی می شود.

۵- رژیم غذاییتان را بهبود ببخشید: برخی‌ از میوه‌ها و سبزیجات نظیر چای سبز و غذاهای حاوی امگا-۳ نظیر ماهی‌ دارای اثرات بهبود دهنده بر افسردگی هستند.